تبلیغات

بازاریابی تجارت الکترونیکی

۰
بازاریابی تجارت الکترونیکی چقدر قدرتمند است؟ بیایید به یک مثال از بروکس ، شرکت چرخ دنده در حال اجرا ، نگاه کنیم.


بازاریابی تجارت الکترونیکی چقدر قدرتمند است؟ بیایید به یک مثال از بروکس ، شرکت چرخ دنده در حال اجرا ، نگاه کنیم.

Brooks Running در زمینه دویدن کفش و لباس تخصص دارد. اما بسیاری دیگر از خرده فروشان آنلاین که کفش های مخصوص دویدن - از جمله آمازون - می فروشند نیز همین کار را می کنند. بنابراین ، بروکس چگونه توجه مشتریان بالقوه را جلب می کند؟

آنها بازاریابی تجارت الکترونیکی هوشمند را به کار می گیرند تا همه سر و صدا را از بین ببرند.

مزایای بازاریابی تجارت الکترونیکی

یکی از بسیاری از استراتژی هایی که بروکس برای ارتباط با مشتریان استفاده می کند ، جادوگر کفش یاب است. این ابزار به طور یکپارچه و هوشمند کفش دویدن کامل را با توصیه های علمی پشتیبانی می کند. از شما در مورد عادت های دویدن ، سابقه آسیب دیدگی ، حرکات مفصلی و ترجیحات راحتی شما می پرسد تا گرما و شخصی سازی تجربه خرید دیجیتال را به ارمغان بیاورد.

Shoe Finder به قدری محبوب است که بیش از 1600 بک لینک کسب کرده و بیش از 2،600 کلمه کلیدی را در Google کسب کرده است. پست های مرتبط وبلاگ و مقالات پشتیبانی 570 کلمه کلیدی اضافی به لیست اضافه می کنند.

مزایای بازاریابی تجارت الکترونیکی فراتر از SEO است. یک پست فیس بوک در مورد کفش یاب 6 میلیون بازدید به دست آورد. وقتی کسی در توییتر پست کرد ، "من همچنین در بازار کفش های دویدن جدید هستم!" ، بروکس پاسخ داد ، "لطفا از ابزار جستجوی کفش ما دیدن کنید تا ما بتوانیم به شما کمک کنیم تا موقعیت مهم خود را پیدا کنید." این حتی به افرادی که در هنگام درگیر شدن در شبکه های اجتماعی با پخش ارگانیک به دیگران به این ابزار اشاره کرده اند ، ارتباطی ندارد.

از نظر تاکتیک های بازاریابی تجارت الکترونیکی ، این یکی برنده است.

اگر می خواهید در فروش آنلاین موفق شوید ، از بازاریابی وب سایت تجارت الکترونیکی با خلاقیت استفاده کنید. با انجام این کار می توانید در جمع متمایز شوید ، مشتریان جدیدی را به خود جلب کرده و مشتریان موجود را به وکالت تبدیل کنید.

به خواندن ادامه دهید و آنچه را که باید برای برنده شدن در سال 2021 در مورد بازاریابی تجارت الکترونیک بدانید کشف کنید.
بازاریابی اقتصادی چیست؟

بازاریابی تجارت الکترونیکی فرآیند جذب افراد به وب سایت شما ، متقاعد کردن آنها برای خرید اولیه و سپس حفظ آن مشتریان است تا خرید خود را از شما ادامه دهند.

توجه به این نکته مهم است که بازاریابی تجارت الکترونیکی فراتر از جلب ساده افراد در سایت شما است. همچنین این امر بهینه سازی کل تجربه خرید آنلاین است تا مشتریان بخواهند بارها و بارها از شما خرید کنند. بازاریابی ایده آل وب سایت تجارت الکترونیکی ، لشکری ​​از طرفداران برند را ایجاد می کند.
چگونه یک برنامه بازاریابی اقتصادی ایجاد کنیم

اگر می خواهید بازاریابی شما موفقیت آمیز باشد ، باید برنامه ای کاملاً مشخص داشته باشید. بدون یکی ، در نهایت هدر خواهید داد و مشتریان بالقوه خود را از دست خواهید داد.

1. اهداف و مقاصد را تعیین کنید

برای شروع ، شما باید اهداف و اهداف خود را به روشنی مشخص کنید. اگر این کار را نکنید ، نمی دانید آیا تلاش های بازاریابی شما واقعاً م .ثر است.

بدیهی است که هدف نهایی شما افزایش درآمد و سود است ، اما هنگام تعیین اهداف خود ، بیشتر فکر کنید. به هر حال ، روش های بی شماری برای افزایش فروش تجارت الکترونیکی وجود دارد. اهدافی را در نظر بگیرید:

دریافت ترافیک جستجوی ارگانیک بیشتر
بهبود نرخ تبدیل شما
افزایش ارزش مادام العمر مشتری (LTV)
کاهش هزینه خرید مشتری (CAC)
به دست آوردن مشتری از طریق کانال های بازاریابی جدید

اهداف مشخص را در بازه های زمانی مشخص تعریف کنید (به عنوان مثال ، افزایش 25 درصدی فروش پوشاک زمستانی در Q1).

وقت بگذارید و به تجزیه و تحلیل خود نگاه کنید و ببینید در کجا فرصت هایی برای رشد آلی وجود دارد. به معیارهای اصلی مانند ترافیک جستجوی ارگانیک ، نرخ تبدیل ، میانگین مقدار سفارش و تکرار فرکانس خرید مراجعه کنید تا مشخص کنید که در کدام قسمت عملکرد کمتری دارید و سپس اهداف خاصی را برای بهبود این معیارها تعیین کنید.

2. مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید

برای موفقیت در بازاریابی تجارت الکترونیک ، مخاطبان خود را بشناسید. شما نیاز به درک روشنی از مشتری ایده آل خود دارید تا بتوانید متناسب با آن از موثرترین استراتژی ها و کانال های بازاریابی استفاده کنید.

مخاطب هدف خود را در یک جمله توصیف کنید. به عنوان مثال ، اگر غذای کودک ارگانیک می فروشید ، می توانید بگویید ، "مخاطبان ما مادران جوان متمول و با سلامتی در ایالات متحده هستند که می خواهند از آنچه نوزادان خود می خورند احساس خوبی داشته باشند."

3. ایجاد شخصیت خریدار

پس از شناسایی مخاطبان هدف برای استراتژی بازاریابی تجارت الکترونیکی خود ، باید شخصیت خریدار را برای هر بخش ایجاد کنید. اشخاص خریدار به شما کمک می کنند تا گوشت و استخوان بر روی افراد مخاطب هدف خود قرار دهید. آنها به شما کمک می کنند تا مشتریان ایده آل خود را به روشنی درک کنید تا بتوانید به طور موثرتری برای آنها بازاریابی کنید.

4. نقشه سفر مشتری را تهیه کنید

سفر مشتری تمام نقاط تماس و تعامل یک فرد از ابتدا تا انتها با شرکت شما است. این شامل همه چیز از شناسایی آنها در مورد یک مشکل یا نیاز است. سپس به تحقیقات اولیه آنها درباره یک موضوع تا اولین باری که از سایت شما بازدید می کنند تا اولین خرید برای تکرار خریدها ، گسترش می یابد.

نقشه برداری از سفر مشتری به شما کمک می کند تا همه چیز را از نگاه مخاطب خود ببینید. شما متوجه می شوید که چه عواملی در وهله اول انگیزه آنها برای اقدام است و با چه چالش هایی در طول تجربه خرید مواجه می شوند. شما می آموزید که آنها برای کسب اطلاعات به کجا مراجعه می کنند و در طول مسیر چه س questionsالاتی دارند.

و شاید مهمتر از همه ، شما تمام نقاط مختلف تماس با مشتری را شناسایی کنید ، مانند وب سایت تجارت الکترونیکی ، رسانه های اجتماعی ، جستجوی ارگانیک ، تبلیغات ، رویدادها و غیره. سپس می توانید هر نقطه تماس را بهینه کنید ، به مشتریان دقیقاً همان چیزی را بدهید که برای انتقال نیاز دارند. به نقطه تماس بعدی در سفر بروید.

5. ارزش طول عمر مشتری خود را محاسبه کنید

مقدار طول عمر مشتری (LTV) میزان درآمدی است که مشتری در طول زندگی شما با وی کسب می کند. این شامل خرید اولیه و خریدهای بعدی است که از شما انجام می دهند.

LTV به دلایل مختلفی یک معیار مهم در بازاریابی تجارت الکترونیکی است:

این تعیین می کند که چه مقدار می توانید برای خرید مشتری هزینه کنید. هرچه LTV شما بالاتر باشد ، توانایی خرید بیشتر مشتریان جدید را نیز خواهید داشت.
به شما کمک می کند سودآورترین بخشهای مشتری خود را شناسایی کنید. با محاسبه LTV بخشهای مختلف مشتری خود ، می توانید سودآورترین موارد را پیدا کنید و سپس بر جذب و حفظ بیشتر این نوع مشتری تمرکز کنید.
این به شما کمک می کند تا تلاش های خود برای حفظ مشتری را ارزیابی کنید. اگر LTV شما پایین است ، به این معنی است که استراتژی نگهداری شما بی تأثیر است و باید دوباره اصلاح شود.
این امکان را برای شما فراهم می کند تا میزان بازگشت سرمایه را در بازار اندازه گیری کنید. اگر می خواهید دقیقاً ببینید که میزان بازاریابی شما چقدر خوب است ، به سادگی LTV خود را با هزینه خرید مشتری (CAC) مقایسه کنید. هرچه نسبت پایین تر باشد ، بازاریابی شما بی تأثیر خواهد بود.

کانال های بازاریابی تجارت الکترونیکی

مرحله بعدی در ترسیم بازاریابی تجارت الکترونیکی شما تعیین این است که از چه کانال هایی استفاده می کنید ، از جمله کانال های بازاریابی دیجیتال. کانال های انتخابی شما باید مطابق با سفر خرید مشتری باشد. شما می خواهید در هر مرحله از سفر حضور داشته باشید و اطلاعات لازم برای انتقال به مرحله بعدی را در اختیار آنها قرار دهید.
جستجوی ارگانیک

جستجوی ارگانیک یک کانال بازاریابی تجارت الکترونیک قدرتمند است. چهل و شش درصد (46٪) از جستجوی محصولات جدید با جستجوی Google شروع می شود ، 32٪ از خریداران آنلاین از Google برای بررسی نظرات و 36٪ از موتورهای جستجو برای بررسی قیمت ها استفاده می کنند. اگر سایت تجارت الکترونیکی شما برای جستجوی ارگانیک بهینه نشده است ، میزان قابل توجهی از ترافیک را از دست می دهید.

به علاوه ، جستجوی ارگانیک روشی مقرون به صرفه برای پوشاندن کل قیف است. در حالی که روشهای بازاریابی مانند جستجوی پولی بیشتر به دلایل هزینه در پایین قیف قرار می گیرند ، SEO به شما کمک می کند بدون توجه به جایگاه مخاطب خود در مخاطب ، با آنها ارتباط برقرار کنید. بهینه سازی موتور جستجو این امکان را به شما می دهد تا بدون نیاز به دفع مداوم پول بیشتر به تبلیغات ، یک جریان ترافیکی ثابت به فروشگاه تجارت الکترونیک خود جذب کنید.
بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا ، به ویژه وبلاگ نویسی ، مکمل کاملی برای سئو در ترکیب بازاریابی تجارت الکترونیکی شما است. کلمات کلیدی دم طولانی را شناسایی کرده و محتوایی را ایجاد کنید که در هر مرحله از سفر خرید با مشتری ارتباط برقرار کند.

به عنوان مثال ، اگر محصولات آرایشی و بهداشتی مردانه می فروشید ، می توانید یک راهنمای بلند مدت در مورد نحوه اصلاح عالی ایجاد کنید در حالی که آن را هم از طریق یک صفحه فرود و هم از طریق وبلاگ خود تبلیغ می کنید. این به کسانی که در مرحله تحقیقاتی سفر هستند کمک می کند و می تواند آنها را یک قدم به سمت خرید از شما سوق دهد.

بازاریابی محتوا به شما امکان می دهد به س questionsالات مشتری پاسخ دهید ، مشکلات را حل کنید و از راه های فراتر از یک صفحه س simpleالات متداول ساده ، مفید باشید. یکی از بسیاری از مزایای بازاریابی محتوا ، پیوندهای قوی تر با مشتریان شما است که به معنای نرخ تبدیل بالاتر و LTV بیشتر است.
مراجعه به بازاریابی

موارد کمی در بازاریابی تجارت الکترونیکی قدرتمندتر از بازاریابی ارجاعی است. مردم ممکن است آنچه را که شما باید درباره محصولات خود بگویید باور نکنند ، اما آنها مطمئناً گفته های دوستان و خانواده را باور خواهند کرد.

همانطور که نیلسن خاطرنشان می کند ، 92٪ مردم بیش از هر نوع تبلیغات به توصیه های دوستان یا خانواده اعتماد دارند.

ایجاد یک برنامه ارجاع ، سفیر یا وفاداری راهی عالی برای پاداش دادن به وفادارترین مشتریان خود و استفاده از نفوذ آنها در افراد دیگر است.


+ نوشته شده توسط Rezamiri در ، یک بازدید ، بدون دیدگاه
موضوعات: هوش مصنوعی و تکنولوژی
برچسب‌ها: سئو چیست، سئو، سئو سایت، بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ
هیچ نظری برای این نوشته وجود ندارد، شما اولین نظر را بنویسید ...
 captcha 
 
نوشته‌های اخیر
نظرات اخیر برای نوشته‌ها